خاطرات پیکان

❤مشتیـا❤

دلم با دلت یکی می شود اگر تو به پایم بمانی

صفحه اصلی | عناوین مطالب | تماس با من | پروفایل | قالب وبلاگ

خاطرات پیکان

میدونستین اسم انگلیسی پیکان آرو هستش. به معنی فلش یا علامت جهت دار.

در سال 1341 شرکت فیات اجازه ساخت پیکان رو به شرکت ایران ناسیونال داد. در واقع شرکت ایران ناسیونال کار خود را با تولید پیکان و پیکان جوانان(پیکان جوانان دو تا کاربراتور داشت) شروع کرد. بعد از این شرکت ایران خودرو در سال 1345 (سال تولد پدر من) تولید پیکان رو بدست گرفت. و در سال 1346 دو مدل پیکان با نام های دولوکس و کارلوکس وارد بازار کرد. و سپس در همین سال پیکان تاکسی و پیکان وانت هم عرضه شد. از اون موقع بود که پیکان وارد زندگی مردم ایران شد. و در حدود 50 ساله که چرخ پیکان تو ایران میچرخه. حالا دیگه چیکار دارین که با سرعت کمی می چرخه. مهم اینه که 50 سال چرخید.

البته پیکان پر سرعت هم داریم. چند مدت پیش تو روزنامه دنیای خودرو یه پیکان دیدم که 260 کیلو متر در ساعت سرعت میرفت و 30 میلیون قیمت داشت که تو اینترنت گشتم و عکسش رو پیدا کردم.

که متاسفانه هنوز که هنوزه تو ایران اتومبیل هایی بسیار ناامن تولید و روانه بازار می شه و جون مردم ایران رو به خطر میندازه.

حالا به هر حال پیکان رو میشه اتومبیل خاطرات خطری هم صدا زد.

من همیشه علاقه دارم که پشت فرمون انواع مختلف اتومبیل بشینم و قدرت و سرعتشون رو مقایسه کنم تا الان هم خیلی از ماشین ها رو امتحان کردم.(ماشین های فامیل و بستگان رو میگم. یه وقت فکر نکنید این قدر پولمون زیاده که هر روز سوار یه ماشینیم). فقط مونده بود پیکان. چند مدت پیش یکی از اشنایانمون رو پشت فرمون یه پیکان دیدم و خلاصه بعد از زدن مخ طرف سوییچ رو ازش گرفتم و نشستم پشت رول. درسته که هر چی گاز میدادم سرعتش زیاد نمی شد و لی یه لذت خاصی داشت. مخصوصا فرمون خیلی سفتش که می بایستس چند دور بچرخونیش تا ماشین یه کم بپیچه.

تو این قسمت میخوام پیکان رو با یکی از بهترین خودرو های دنیا مقایسه کنم:

بوگاتی:                                                                    پیکان:

  بوگاتی پیکان
قیمت یک میلیارد و دویست میلیون 3 تا 4 میلیون
حداکثر سرعت 430 km/h 120 km/h
شتاب صفر تا صد* 2.1 ثانیه 18 ثانیه
تعداد سیلندر 16 4
قدرت 1001 اسب بخار 58اسب بخار
حجم موتور 8000 cc 1600 cc

*منظورم از صفر تا صد زمانی که طول می کشه خودرو سرعتش به صد کیلو متر بر ساعت برسه.

در اخر هم یه اهنگ خیلی خیلی خوشگل از رضا یزدانی گذاشتم دانلود کنید. در مورد پیکان خونده خیلی جالبه:

روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود


❤مشتیـا❤

شارژی داش جوات

تفریحی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





محبوب کن - فیس نما